Proficon logo
Verksamhetsförbättring
Avdelare
  Halvcirkel  Hem
Avdelare
  Halvcirkel  Grupp- & individutveckling
Avdelare
  Halvcirkel  Kundbemötande
Avdelare
  Halvcirkel  Verksamhetsförbättring
Avdelare
  Halvcirkel  Kontakt
Avdelare

VISSTE DU ATT...

... bara 10% av dina kunder klagar. Resten byter till annan leverantör.

... det är tolv gånger dyrare att skaffa nya kunder än att behålla de gamla.

... en missnöjd kund berättar för minst 30 andra personer.

... nöjda kunder rekommen-derar ditt företag till andra.

SNABBA TIPS...

5 tips för serviceproffset

5 tips till dig som vills kapa en organisation av serviceproffs

REFERENSER:

"Hélène var otroligt pedagogisk och fick alla våra konsulter att tycka och tänka kring detta med vad service är och vad det betyder för våra kunder.

Tillsammans kom vi fram till en massa bra saker som Hélène sedan dokumenterade till oss. Det dokumentet använder nu våra konsulter i sitt dagliga arbete och har mycket hjälp av.

En mycket enkel och effektiv övning!"


Cissi Silvstam, Konsultchef
serveOffice ab




Kundbemötande


Ta ett helhetsgrepp om hur ni arbetar med service. Idag och i framtiden, när många företag erbjuder samma tjänster och produkter, kommer den service företaget levererar att vara avgörande för om kunden kommer tillbaka.

ProficoN hjälper dig att få en väl fungerande och effektiv kundservice:


· med ett framgångsrikt kundbemötande
· motiverade medarbetare
· effektivt arbetssätt


Illustration

Metod

Metoden innebär en översyn av er verksamhet och förslag till utvecklingsplan.

- Kundundersökning - vad tycker kunderna?
- Kundbemötande och servicepolicy
- Kommunikation externt och internt
- Motiverade medarbetare och fungerande grupper
- Genomgång av arbetsprocessen
- Hantering av reklamationer


Reklamationer

Se dina reklamationer som en gåva, det är en möjöighet att vända en kund men också en möjlighet att hitta kvalitetsbrister i dina processer

Reklamationer Se dina reklamationer som en gåva, det är en möjöighet att vända en kund men också en möjlighet att hitta kvalitetsbrister i dina processer


Beskrivning av ett kundcase:

Serveoffice, ett företag som hjälper kunder att bemanna upp med kompetent personal på tidsbegränsade uppdrag inom administration, har vi genomfört en workshop i Effektiv Kundservice. Under några timmar en vardagkväll gick vi igenom de viktigaste faktorerna för att leverera god kundservice. Det resulterade även i en lathund som nu används för nyanställda.
ProficoN • Soldatvägen 7, 186 53 Vallentuna • Mobil: 076 - 225 75 40 • E-post: helene.karlsson@proficon.se • © 2011 BILDBITEN