Proficon logo
Verksamhetsförbättring
Avdelare
  Halvcirkel  Hem
Avdelare
  Halvcirkel  Grupp- & individutveckling
Avdelare
  Halvcirkel  Kundbemötande
Avdelare
  Halvcirkel  Verksamhetsförbättring
Avdelare
  Halvcirkel  Kontakt
Avdelare

REFERENSER:

"Tack för ert stöd & inspiration!"
Petra, deltagare vid utvecklingsinsats på en kommun

"Jag har lärt mig att negativa saker kan vändas till Positiva saker. Jag har lärt mig att dämpa ned mig när jag pratar med andra människor, ha mer förståelse att de kanske inte fungerar som jag i tanke-banorna… Sammanfattningsvis tyckte jag att du var lugn, saklig, bra med andra ord."

Britt-Marie, anställd på Gewe Promotion AB

5 tips för serviceproffs

  • Var nyfiken på kunden, tänk på din attityd och var trevlig.
  • Ha ögonkontakt, se varje kund.
  • Lyssa på kunden.
  • Le, var ärlig och empatisk.
  • Håll vad du lovar.

5 tips till dig som vill skapa en organisation av serviceproffs

  • Vilja ge service.
  • Stödjande ledarskap.
  • Ha roligt på jobbet.
  • Bra verktyg, rutiner och processer.
  • Lärande organisation.

En organisation är aldrig starkare än den svagaste länken. Dåliga leveranser kan inte serviceproffset trolla bort men man kan mildra skadan.




ProficoN • Soldatvägen 7, 186 53 Vallentuna • Mobil: 076 - 225 75 40 • E-post: helene.karlsson@proficon.se • © 2011 BILDBITEN